Câte calorii ardem la deszăpezit?

Este deszăpezitul un bun antrenament cardio sau nu?

Ei bine, este! Știu că aceste zile marea majoritate dintre noi am avut lopeți în mână și ne-am distrat cu ele. Eu am deszăpezit mașina din parcare, am ajutat puțin vecinii la curățarea trotuarului și am fost la casa mamei unde am făcut doi munți de zăpadă cât mine de mari. Ce-i drept, nu-s cel mai înalt :)) În total am muncit vreo 4 ore.

Câte calorii arzi în 30 de minute de dat la lopată?

Photo by Veri Ivanova

Conform unui studiu efectuat de către Harvard Medical School, ardem în medie 233 de calorii. Acest număr a fost calculat pentru o persoană care are o greutate de 70 kg. Drept urmare, am aflat faptul că în cele patru ore ale mele am ars aproximativ 1600 de calorii. Super rezultat. 🙂 Păcat că mi-a venit abia acum acestă idee, căci aș fi putut să măsor numărul de calorii arse folosind ceasul și centura de sport. Aș fi avut un rezultat mult mai clar, dar țin minte pentru data viitoare.

Dacă vrei să afli câte calorii ai ars raportat cu greutatea corporală, uite aici link-ul către un calculator. Evident că rezultatul este orientativ, dar îți poți face cât de cât o idee. Trebuie să introduci greutatea ta. Îți las și un link către un convertor kg-pounds.

 

8 sugestii pentru a ”lopăți” corect

1. Îmbrăcămintea – trebuie să te gândești că vei transpira, vei petrece destul de mult timp afară și trebuie să fii mobil. Așa că, ai nevoie de o pereche de ghete călduroase și impermeabile. O pereche groasă de pantaloni, preferabil de ski. O bluză subțirică și care să nu rețină transpirația, adică nu de bumbac. O geacă mai largă, nu o lua pe aia bună, trebuie să ai una mai veche prin casă. Și nu în ultimul rând mănuși și căciulă. Este foarte important să ai capul acoperit, căci se poate pierde o cantitate mare de căldură din organism prin intermediul capului. Cu ajutorul unei căciuli vei reține căldura în organism și șansele de a simți frigul vor fi minime.

2. Streching – înainte să te apuci de treabă este indicat să faci o scurtă sesiune de streching. Concentrează-te pe extremități, picioare și brațe și mai ales asupra spatelui. Astfel vei evita posibilitatea de a face o întindere sau de a te accidenta.

3. Lopata –  cel mai indicat ar fi să ai o lopată ergonomică. Adică acele lopeți care au mânerul îndoit și ajută la menținerea unei poziții corecte a spatelui. Folosește o lopată din plastic, care să fie cât mai ușoară și care să nu aibă o dimensiune prea mare. Chiar dacă pare tentant să iei o cantitate mai mare de zăpadă, riști să pui multă presiune pe spate, ceea ce nu ne dorim.

3. Silicon – înainte să ieși afară, pune o mică cantitate de silicon pe cupa lopeții. Astfel vei evita să rămână zăpadă în cupă și să devină mai grea.

4. Ține lopata corect – este super important să creezi o pârghie corectă și care să protejeze spatele. Altfel spus, atunci când ridici lopata încărcată cu zăpadă, ține mâna aproape de cupă și cealaltă departe. Din nou, nu încârca cupa cu multă zăpadă! Mai bine faci două mișcări pentru aceeași cantitate, dar nu riști o accidentare.

5. Cum ridici corect lopata? Distanța dintre picioare trebuie să fie egală cu lățimea umerilor, pentru un bun echilibru. Ține lopata aproape de corp, mai ales atunci când o ridici. Iar ca să fie un antrenament în adevăratul sens al cuvântului, atunci când ridici lopata, încordează abdomenul și întinde picioarele. Ca și cum ai face genoflexiuni ( sau squats). Și încearcă să folosești mușchii umerilor pe cât posibil 😉

6. Pauze –  nu uita să faci pauze în timpul cărora să te hidratezi și să îți mai relaxezi mușchii

7. La final – Felicitări, în primul rând! :)) Acum încearcă să faci din nou o scurtă sesiune de stretching și încearcă să te hidratezi din nou. Este momentul perfect pentru a te bucura de o ciocolată caldă sau un ceai. 🙂

Photo by Sylwia Bartyzel

Acum ai motivația necesară pentru a ieși afară la zăpadă, vei ști câte calorii vei arde și ai toate informațiile necesare pentru a curăța zăpada într-un mod corect, practic și sănătos. 🙂 Share și cu prietenii tăi 🙂

 

 

0 Comments

Leave a Comment

Captcha * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.