Anvelope de noroi sau normale?
În cazul în care te întrebai cum este starea traseului și dacă ai nevoie de anvelope de noroi, ei bine, vin cu o veste bună! Traseul este foarte bun și uscat!!! Yeeey! 🙂 M-am bucurat mult astăzi când l-am parcurs pe bicicletă și trebuie să îți spun că cei 10 km sunt foarte savuroși! În general este un traseu care te va ține cu pulsul la maxim, diferențele de nivel sunt aproape inexistente, câteva locuri unde trebuie să ocolești zonele cu noroi și bălți, dar zonele laterale sunt uscate, așa că trebuie să te concentrezi la pedalat. Dar hai să-ți arăt pozele cu traseul și să povestim un pic:
Aceasta este prima parte, chiar după START. Te așteaptă o porțiune dreaptă, un segment de sprint, așa că îți sugerez să te încălzești bine, căci altfel creșterea bruscă a pulsului te va lăsa fără aer și îți vei reveni un pic mai greu!
După ce termini porțiunea de asfalt, vei vira la dreapta și vei intra pe traseul din pădure! După cum poți vedea, zona de sprint continuă și aici, vei avea mici zone cu noroi, dar cu loc suficient de ocolire!
Aici este prima zonă cu mai mult noroi, dar o vei ocoli fără griji prin partea dreaptă.
Aceeași poveste și la prima baltă mai mare, ai posibilitatea să o ocolești fără nicio problemă! Nu îți sugerez să intri prin ea, nici dacă numele de familie este Broască! :))
După zona de pădure, vei ieși puțin pe câmp! Aici m-am întâlnit cu Dan și cu Tiberiu, care au venit și ei la recunoaștere și alături de care mi-a făcut plăcere să pedalez pe restul traseului și să schimbăm câteva impresii.
Acum am ajuns în zona inundată a traseului și singura în care va trebui să cobori de pe bicicletă. Va trebui să mergi câțiva metri pe lângă calea ferată (ATENȚIE MARE la tren, chiar dacă vor fi voluntari acolo) și apoi vei putea reveni pe traseu.
După ce ai revenit pe traseu, ai o zonă cu iarbă mare, iar senzația este destul de haioasă să pedalezi prin ea, căci nu poți vedea mare lucru, dar nu am întâmpinat nicio surpriză, sper să nu fie cazul nici la tine!
Apoi vei reveni prin pădure și urmează o zonă virajată pe care o poți aborda în viteză.
Mai sus este o zonă care te poate surprinde, căci eu am ajuns la ea prin partea stângă și a trebuit să mă mut în drapta, pe partea uscată. Ai grijă aici, căci poți derapa. Fie pune piciorul jos, fie lasă-te pe spate ca să ai centrul de greutate pe roata din spate, iar fața să fie ușoară și să urce ușor. După poți să revii pe centru sau chiar spre față și pedalează, astfel încât să ai cuplu. Chiar dacă derapezi un pic cu spatele, vei putea trece. Nu te opri din pedalat, altfel riști să pierzi controlul. Cred că este singura zonă puțin mai tehnică.
Apoi vei mai întâlni încă două zone cu mai mult noroi, dar ambele pot fi ocolite ușor. Cea de-a doua poză este pe la km 8. Dacă te grăbești foarte tare, aici poți intra prin apă, ca să nu perzi timp cu acel ocol, DAR, menține cadența ridicată și nu frâna absolut deloc înainte!
Ultima parte este pe potecă, destul de virajată, cu multă vegetație și trebuie să ai grijă doar la crengi! Ei sunt cei doi pasionați de ciclism pe care i-am cunoscut pe traseu! Dane, iartă-mă pentru calitatea pozei, dar ai fost prea rapid pentru mine ;p
Tips pentru concurs
Hai să îți dau câteva sugestii care te vor ajuta la concurs:
- unge lanțul, verifică tehnic bicicleta și presiunea. Cum am spus, nu ai nevoie de anvelope de noroi, te vor încetini
- încearcă să te încălzești bine! Nici nu ai idee cât de mult poți câștiga dacă ai mușchii încălziți, pulsul inimii peste 50% și nu mai treci prin acest proces la începutul cursei
- dacă faci încălzirea bine, accelerează pe prima parte! Te poți detașa de concurență și te poți mișca mai ușor pe traseu și pe zonele unde trebuie să ocolești bălțile
- pe tot parcursul traseului, încearcă să menții o cadență ridicată și să nu simți nicio secundă că îți este greu să pedalezi. Vei avea zone în care vei încetini, vei derapa, va trebui să accelerezi, așa că trebuie să îți fie ușor să faci toate astea. Mergi într-un raport mediu, în niciun caz placă mare-pinionul cel mai mic!
- dacă ajungi prin noroi, pedalează, ridică cadența și ai toate șansele să ieși din respectiva porțiune fără probleme
- nu uita să ai la tine ochelari, preferabil cu lentilă deschisă, căci prin pădure este destul de multă umbră. Îți amintesc de ei cu rol protectiv.
- poți lua cu tine încălzitoare pentru mâini! În niciun caz ca să îți țină de cald, ci ca să te protejeze de eventuale zgârieturi.
- hidratare! Chiar dacă este un traseu scurt, nu uita să te hidratezi! Este combustibilul nostru și al mușchilor noștri, așa că ia-ți un bidon cu apă sau isotonic și încearcă să bei la un interval de 10-15 minute.
Acestea fiind spuse, sper că ai toate informațiile necesare pentru cursa de duminică și vei ști întocmai cum să te pregătești pentru ea! Iar dacă ți s-a părut util articolul, te încurajez să îl distribui și prietenilor 🙂
Ne vedem duminică, weekend fain până atunci 🙂
0 Comments