#PrezintăCuImpact – Ghid în public speaking – Importanța celor 3 tipuri de limbaj

prezinta cu impact public speaking

Dăm startul unui mic ghid cu sfaturi și sugestii despre vorbitul în public. Toate informațiile împărtășite reprezintă experiența acumulată în peste 10 de ani de prezentator de evenimente, prezentator de radio și voice over. 

Lecția 1 – Ce fel de limbaj folosești când te adresezi unei audiențe?

De multe ori e posibil să uităm de importanța formelor comunicării, de cele 3 tipuri de limbaj, mai ales atunci când ne concentrăm doar pe subiect. Vreau să îți amintesc faptul că livrarea unui mesaj sau a unei prezentări are șanse mai mari de reușită atunci când ținem cont de comunicarea verbală, paraverbală și nonverbală.

Comunicarea verbală înseamnă limbajul. Să fim coerenți, să avem o structură a discursului nostru pe care să îl putem repeta, iar când îl prezentăm fluxul cuvintelor să curgă natural. Aici ne concentrăm pe subiect.

Comunicare paraverbală se referă la modul în care verbalizăm cuvintele, folosindu-ne caracteristicile vocii. Adică tonul, viteza , ritmul, inflexiunile, volumul sau pauzele dintre cuvinte. Toate aceste elemente generează starea audienței. Atunci când nu le adaptăm la tipul discursului, la audiență, moment al zilei etc., riscăm să pierdem atenția oamenilor, să îi agităm sau să îi plictisim. Iar dacă rămânem fără timp pentru prezentare, nu ne apucăm să galopăm prin toate cele 30 de idei rămase, ci concluzionăm într-un mod calm, asumându-ne informația prezentată până în acel moment.

Comunicare nonverbală – limbajul corpului. Aici avem în vedere înfățișarea, gesturile, poziția corpului sau zâmbetul! Da, e important să zâmbești când le vorbești oamenilor dacă îți permite subiectul, e bine să fii îmbrăcat conform evenimentului pentru a nu atrage atenția de la discursul tău, la cămașa roz în picățele care nu se pupă cu sacoul portocaliu. Să nu miști fără încetare mâinile până când oamenii din fața ta încep să se ferească, iar lista exemplelor poate continua.

Toate cele 3 tipuri de comunicare contează în egală măsură! Ele trebuie acordate precum un instrument muzical, aplicat discursului tău.

Așa că data viitoare când ai ceva de prezentat, răspunde-ți la următoarele întrebări:

Care e mesajul discursului?
Ce îmi doresc să obțin cu el?
Cât timp am la dispoziție să prezint?
Cine este audiența mea?
Ce stare îmi doresc să transmit?
Care este locația în care prezint?
Ce ținută impune?
De câte ori trebuie să repet?

Pentru că da, improvizația merge uneori, dar repetiția face diferența dintre ’’a fost ok-iuț’’ și ’’Felicitări pentru prezentare, ai fost super!’’

0 Comments

Leave a Comment

Captcha * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.