Vorbesc despre normalitate pentru că așa ar trebui să fie pentru fiecare copil care învață în această țară. Adică să aibă acces la școli care să ofere condiții normale și curățenie, dar și acces la manuale. Două condiții elementare pentru dezvoltarea celor mici și pentru a veni cu drag la școală.
Din păcate știm foarte bine că realitatea nu este deloc așa, mai ales în mediul rural, unde condițiile în care învață elevii pot fi dezastroase. De aceea vreau să salut și să susțin inițiativa campaniei de CSR – OMNIASIG pentru MAI BINE, prin care compania de asigurări a renovat o școală din satul Malu Roșu, comuna Armășești, județul Ialomița.
Campania lansată de OMNIASIG Vienna Insurance Group în toamna acestui an, își propune să sprijine comunitățile slab dezvoltate din mediul rural, asigurându-le oportunități de dezvoltare și investind în îmbunătățirea infrastructurii locale. Proiectul reprezintă o parte integrantă a strategiei de responsabilitate socială a OMNIASIG și constituie un pas important în asigurarea educației generației viitoare. Ceea ce mi se pare demn de urmat la nivel de exemplu al implicării în societate pentru o companie mare.
În prima etapă a proiectului, OMNIASIG a încheiat un parteneriat strategic cu Fundația World Vision România, în baza căruia cei doi parteneri vin în sprijinul comunității În urma unei analize a nevoilor comunității, realizată împreună cu Fundația și cu autoritățile locale, a rezultat că nevoia primordială în acest sat o constituie școala în care învață copiii, structură în care nu au mai fost efectuate lucrări ample de renovare dinainte de anul 1990.
În consecință, OMNIASIG a demarat la începutul lunii octombrie un proces complex de renovare a Școlii Gimnaziale cu clasele IV – VIII, din cadrul Liceului Tehnologic „Iordache Zossima”. Iată câteva imagini cu școala înainte de renovare:



„Prin campania OMNIASIG pentru MAI BINE, urmărim să venim în sprijinul comunităților din mediul rural, asigurându-le condiții mai bune de existență. Componenta educațională reprezintă un element extrem de important în formarea unei societăți sănătoase, motiv pentru care anul acesta ne-am concentrat în special pe educația generației viitoare. Susținem învățământul autohton și, de aceea, am decis să intervenim anul acesta într-o comunitate care are nevoie de sprijin extern. Pentru că școala reprezintă pentru copiii din Malu Roșu a doua casă, am început prin a le asigura celor mici condiții optime de studiu. Pe viitor, vom continua să acționăm în această direcție și vom face eforturi constante pentru a oferi tinerei generații oportunități reale de dezvoltare.” – a declarat Mihai Tecău, Președinte Directorat OMNIASIG Vienna Insurance Group.
Au fost necesare peste 500 de ore de muncă pentru a reface structura interioară dezafectată a clădirii, care însumează o suprafață de aproximativ 1300 mp.



La finalul lucrărilor, în cadrul unei acțiuni de voluntariat la care au participat membrii Directoratului OMNIASIG și peste 40 de angajați ai companiei, școala a fost dotată integral cu mobilier și materiale de studiu noi. Pe parcursul celor două luni de renovare, cinci persoane cunoscute din mediul online și-au implicat activ urmăritorii, printre care și eu, îndemnându-i să doneze cărți și obiecte pentru elevii din comunitate. Beneficiarii campaniei sunt 72 de copii înscriși în clasele IV – VIII, 60 dintre aceștia provenind din familii defavorizate, fără un venit lunar fix.



Mă bucur că mi-am putut aduce un minim aport în această campanie, dar felicit încă o dată OMNIASIG pentru inițiativă. Totul are un început. Acum a fost o școală, poate vei spune că impactul este prea mic la nivel național. Dar nu uita de efectul bulgăre. Compania de asigurări a lansat un exemplu pe care eu pariez că îl vor urma și alții. Astfel, impactul real al acestei campanii va fi unul mult mai mare pentru comunitățile din mediul rural în viitor.
De aceea, nu uita de puterea exemplului, să fii responsabil față de societate și să încerci să susții astfel de campanii. Eu le mulțumesc frumos celor care au răspuns invitației mele și au putut să doneze manuale și rechizite pentru copiii din această școală.

OMNIASIG Vienna Insurance Group este o societate administrată în sistem dualist, a cărei conducere este asigurată de Directorat, sub supravegherea și coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse şi o reţea teritorială extinsă.
Vienna Insurance Group (VIG) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi în Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii este format din aproximativ 50 de companii din 25 de ţări. VIG are o experienţă de aproape 200 de ani în domeniul asigurărilor. Având peste 25.000 de angajaţi, Vienna Insurance Group este lider incontestabil în Austria și în piețele ECE pe care activează. Grupul se bucură de o poziţionare excelentă, care îi permite să valorifice oportunităţile de creştere pe termen lung, într-o regiune cu 180 de milioane de locuitori. Vienna Insurance Group este compania cel mai bine cotată dintre emitenţii care fac parte din ATX, indicele principal al Bursei de Valori din Viena. Grupul este, de asemenea, listat la Bursa din Praga..
0 Comments